خانه / مقالات / ۱۱ نوع برند و مفاهیم آن‌

۱۱ نوع برند و مفاهیم آن‌

۱۱ نوع برند و مفاهیم آن‌

در این مطلب میکوشیم تا شما دوستان عزیز را با فرآیند برند سازی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه این مطلب به ۱۱ نوع برند همراه با مفاهیم آنها خواهیم پرداخت.

http://ultimatebusinesspropellor.com/wp-content/uploads/BrandName.jpg

edris-ac.com

برندهای گوناگونی برای داخل و بیرون یک ساوقت موفق وجود دارد که در ایـن مقاله به معرفی هر یک می پردازیم و عملکرد آن ها رو مورد ارزیابی قرار می دهیم.

۱- برند جهانی Global Brand

برندسازی جهان یو داشتن مشتریانی در همه جهان و فرصت های جدید هست که همگی جذاب و هیجان انگیز می باشند . ایـن گونه برندها به صورت وسیع ای پخش شده اند. مدل تجاری آن ها بر طبق شناختو دسترسی راحت و پایداری است . مدل عملیاتی ایـن برند بر ایـن فرض هست که همواره از طرف رقیبان در حال تهدید هست و در صورت لزوم تغییراتی کوچک را بر طبق انتظارات و نیازهای استفاده کننده در هر منطقه جغرافیایی ایجاد می نماید .

article_image_one_592.jpg

۲- برند اشخاص مشهور Celebrity Brand

اشخاص مشهور با هدف افزوده شدن فالوئرهای خویش کوشش بر آن دارند که کارنامه کاری خویش حاوی موفقیت هاو شایعات و رسوایی ها و چنین ویژگیها ظاهری خود را در شبکه های اجتماعی در اختیار علاقه مندان و طرفداران خود بگذارند. مدل تجاری آنان بودن دائم در تبلیغات هست که منجر به فشیوه حق پخشو لایسنسو امضا و نقش آفرینی به عنوان شخصیت تجاری برندهای معتبر خواهدشد. برندها اکثرا با همکاری چهره های مشهور و فشیوه محصولات خود را بهبود می بخشند. توصیه های یک چهره مشهور راه بسیار مناسبی برای تشویق مخاطبان به خرید یک محصول به شمار می رود.

۳- برند عام Generic Brand

ایـن نوع برند با از دست دادن وجوه تمایزو به ۳ شکل ایجاد شده است .

برند نوع اول (مرتبط با بهداشت و بهبود ): اشاره به برندهایی دارویی و بهداشتی دارد که از قوانین حق اختراع ثبت شدهو خارج شده اند و تمام رقبا از همـان برند استفاده می کنند. مثل: فولیک اسید.

برند نوع دوم: برند به عنوان نمادی برای تمام محصولات یا خدماتو کار های مشابه به کار برده می شود . به علت ازدیاد بودن برند در زندگـی روزانه افرادو ایـن برند به زبان محاوره ای مردم وارد شده است . مثل تاید.

برند , برند سازی , برند تبلیغاتی , برند جهانی , برند اشخاص مشهور , برند لوکس , برند عام , برند سرمایه گذار , برند کارفرما

برند نوع سوم: محصولات بدون برندی unbranded یا بدون برچسب تجاری unlabeled می باشند که برای نامیدن آنان از ظاهر یا عملکرد آن ها الهام گرفته می شود . مثل: گلاب

۴- برند لوکس Luxury Brand

یک نگاه دقیق بر مدیریت محصولات لوکس که واقعا سودآور می باشند و روشن کـرده هست که بایستی به یک استراتژی با مجموعه ای از قوانین سفت و سخت پایبند باشیم. یعنی هیچ کس یک برند لوکس را در جا وارد بازار نمی نماید بلکه همه به صورت مستمر و پیوسته تخصیص منابع را در یک شیوه ویِژه مدیریت می کنند. مطابق گفته ای متخصصین جهان ی ایـن حوزه بازاریابی برندهای لوکس مسلما بر ۴ پایه استوار شده هست که می توان آنها را ۴E نام نهاد: تجربه (Experience)و اختصاصی بودن (Exclusivity)و تعهد (Engagement) و احساسات (Emotion).

۵- برند فرقه Cult Brand

ایـن برند پیرامون هواداران یک فردو گروهو یا محصول در یک جامعه شکل می گیرد. ایـن برندها جنگ و ستیز علیه بقیه برندها را مدنظـر دارند. دلیل رقابت ایـن برند با بقیه ینو ناشی از دلایل گروه مدارانه حاصل از روش نگرش آنان هست و نه بودن رقیب یا نیاز بازار. ایـن ان تمایل به داشتن «پیروان» به جای «مشتریان» دارند. قوانین را وضع و دیگـر ان را به اجابت آن قانع می کنند. ایـن برند یک فرهنگ معین را در بین هواداران خویش به وجود می آورد.

۶- برند چالشگر Challenger Brand

ایـن نوع برند یک برند مزاحم برای رقباست . ممکن است ایـن برند اهمیت دوم و یا اهمیت بیستم را از نظـر سهم در بازار در اختیار داشته باشدو اما با ارزش ایـن هست که او یک برند نوآور است . ایـن نوع برندها صرف نظـر از بزرگی یا کوچکی ساوقت بر بال نوآوری و خلاقیتو بزرگان بازار را در دردسر انداخته و به صورت ناگهانی بر روند بازار اثر گذار ند. برند قدرتمند در ایـن حوزه سبب جلب دقت بیشتر سرمایه گذاران و خیرین می شود .

۷- برند سرمایه گذار Investor Brand

به برند شرکت های سهامی عام و سرمایه گذاران ایـن بخش گفته می شود . وضعیت ایـن گونه واحدهای تجاری بر طبق روش سرمایه گذاری و عملیات پیرامون سهام انجام می شود . ایـن شرکت ها با ترکیب برنامه های مالی و استراتژیک ارزشمند های توصیه ی به ذینفعان و جامعهو به دنبال افزوده شدن میزان شهرت خود برند از طریق تقویت CSR یا کار های اجتماعی و عام المنفعه شرکت می باشند .

۸- برند موسسه غیرانتفاعی Non Profit Brand

ایـن گونه موسسه ها با گسترش مدل های ارزش آفرین علاوه بر جمع آوری کمک و اعانهو از راه های دیگـر ی قادر به افزوده شدن سرمایه در جهت انجام پروژه های عام المنفعه به عنوان ماموریت بنیادی خویش می باشند . ایـن نوع موسسه ها بعضی وقتها به نوعی عملیات برندینگ را برای افرایش سطح فشیوه خود انجام می دهندو فروشی که عواید آن بر پشتیبانی از ماموریت بنیادی ساوقت استوار است .

۹- برند عمل گرا یا هدف Activist Brand

با دقت به بعد ظاهری برندها اگرچه در نوع خود ارزشمند می باشند و اما پرداختن بیش از میزان به آن ها ممکن است ساوقت ها را دچار یک نوع سطحی نگری نماید و آنها را از دقت به ابعاد پنهان و زیرتهیه های برندسازی دور سازد. ایـن برند مترادف با هدف و یا چرایی انجام یک کار هست که ذهن استفاده کنندگان به همین صورت تداعی می شوند.

۱۰- برند مولفه یا تشکیل دهنده Ingredient Brand

برند مولفه از طریق چیزی که به ارمغان می آورد در پی اضافه کردن ارزش به برند دیگـر است . برند جزء دارای ارزش توصیه ی خاصی هست که سبب تقویت برند بنیادی می شود . استفاده کننده با ایـن نوع برند از پیش آشنهست چون شرکت مالک ایـن برند مولفه با انجام فرایـن د برندسازیو استفاده کننده نهایی را با برند خود آشنا می سازد. پس برند مولفه خود را به زنجیره تامین شرکت تولیدکننده دیکته می نماید . در ایـن زمینه در سایت aghayetablighat.com مسائل ی معرفی شده که همچنین میتوانید به آنها مراجعه بکنید .

۱۱- برند کارفرما Employer Brand

برند کارفرما راهبرد مدیریت سرمایه انسان یو برای تمایز است . کارکرد بنیادی برند کارفرماو جذابیت برای نیروهای کاری بالقوه بیرون ساوقت و نگه داری استعدادهای داخل ساوقت است . برند کارفرما رابطه مستقیم با برند ساوقت در بین مشتریان و بقیه ذینفعان خود به وجود می آورد. چنانچه برند کارفرما از قدرت بالایی برخوردار باشدو قدرت چانه زنی داوطلب درخصوص حقوق دریافتی کم شدن می یابد و تمرکز بنیادی وی بر فرصت استخدام و بخشی از آن ساوقت شدن است . مثل شرکت های سواچو توییترو نایک و مایکروسافت.

منبع

No votes yet.
Please wait...

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

خرید لباس جدید تیم ملی ایران

خرید لباس جدید تیم ملی ایران خرید ست لباس تیم ملی ایران ۲۰۱۶,لباس تیم ملی …