خانه / مقالات / استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

نسبتا هر روز ارتباط هایی دارم که از من می پرسند فروشنده ،کارشناس فروش ،مدیر فروش و یا بازاریاب جهت استخـدام سراغ دارم یا خیر.فروشندگان قلب تپنده هر کسب کاری هستند و در خط مقدم جبهه نبرد با رقبا قرار دارند.به ویژه در زمان رکود اقتصادی نیاز به فروشندگان توانا بیش از بیش آشکار می شود.


فروشگاه ساز آنلاین

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

اما چگونه در استخـدام کارشناس فروش مدیر فروش بازاریاب موفق باشیم؟

برای این کار راه حل های مختلف ی هست از عبارت :مراجعه به کاریابی ها،دادن اطلاعیه استخدام،کمک گرفتن از دوست ها و آشنایان،جذب فروشندگان رقبا،جذب فروشندگانبقیه کمپانی ها همین طور ساختن فروشنده !

الف ) استخـدام فروشنده از طریق مراجعه به کاریابی ها

کاریابی ها برای معرفی کارجویان به کار فرمایان ایجاد شده اند.جهت استخـدام کارشناس فروش و بازاریاب به سراغ آن ها بروید تقاضای خود را به آن ها اعلام بکنید .امروزه سایت های اینترنتی کاریابی نیز وجود دارند که شما می توانید به صورت آن لاین در بانک اطلاعات رزومه های آن ها به جست جو بپردازید.

ب) آگهی استخدام

اقطعا لا اولین مورد ایی که به ذهن شما برای استخدامی کارشناس فروش می رسد دادن اطلاعیه در روزنامه های نیازمندی ها هست.در این رابطه رعایت چند نکته می تواند مفید باشد:

۱)مکان قرار گیری اطلاعیه استخدام: بسیاری از افراد فکر می کنند صفحه اول روزنامه نیاز مندی بهترین جا برای آگهی استخـدام است ولی تجربه به من نشان داده اکثرا ٌ افراد جویای کار مستقیم به سراغ صفحه اطلاعیه های استخـدام می روند.برای جذب و استخـدام بازاریاب ،اطلاعیه خود را در صفحات استخـدام چاپ بکنید .

۲)به طور کلی هر چقدر کادر آگهی بزرگتر و متن آن رنگی باشد افراد معتبر تری را جذب می بکنید .خصوصا زمانی که از صنف ده ها اگهی وجود داشته باشد به نظر می رسد افراد قوی تر جویای شغل به اگهی های بزرگتر رنگی توجه بیشتری می کنند.

۳)عنوان اگهی در جذب قوت فروش زیاد با اهمیت زیاد است.چنانچه در اطلاعیه بنویسید (استخدامی بازاریاب) تیپ آدم می آید و اگر بنویسید استخـدام (کارشناس فروش) تیپ آدم دیگر.به صورت تجربی به مجموعه هایی که مشاوره بازاریابی فروش می دهم توصیه می کنم در متن اطلاعیه های استخـدام خود قطعا استخـدام مدیر فروش و کارشناس فروش را بنویسند تا بتوانند دامنه وسیع تری از افراد را برای مصاحبه استخدامی دعوت و رزومه های دریافت کنند.

۴)نوشتن زمینه کار مجموعه نقش تاثیر گذار ی در جذب افراد توانمند آن حوزه دارد.اگر به دنبال افراد با تجربه در زمینه کاری خودتان هستید پیشنهاد می کنم زمینه کار شرکـت خود را بنویسید.با این کار می توانید فروشندگان ناراضی رقبا را جهت مصاحبه دعوت بکنید حتی اگر آن ها را هم استخـدام نکردید به اطلاعات جالبی در رابطه با رقبای خود دست می یابید.

۵)نوشتن نام شرکت می تواند مفید یا ضرردار باشد.اگر از برند قدرتمندی برخوردار هستید با درج نام برند خود می توانید ،فروشندگان قوی را به سمت خود جذب بکنید ولی اقطعا ل این را بدهید که رقبای شما روی این موضوع حساس شوند بخواهند جهت کسب اطلاعات در رابطه با شما از این طریق کار کنند.

۶)درج اطلاعات ارتباط کامل مانند تلفن ،فکس و پست الکترونیکی می تواند دامنه وسیع تری از افراد را به سمت شما بکشاند ولی گاهی از شرکـت ها به دلیل امکان تعداد ارتباط بالا یا عدم امکان جواب گویی تلفنی و یا ملاحضات امنیتی به جهت عدم شناسایی بوسیله رقبا و مخاطبان فقط کار به درج شماره فکس یا پست الکترونیکی می کنند.

۷) گذاشتن شرط مدرک تحصیلی بالا را مگر در موارد ی که جزو الزامات و پیش نیاز های شغل فروش باشد پیشنهاد نمی کنم.نمونه های بسیاری از افراد دارای مدارک تحصیلی بالا دیده ام که توان مندی فروش نداشته اند و بر عکس جالب آن با بسیاری از اقراد با مدارک تحصیلی پایین اما توانمند در حوزه بازاریابی و فروش کار کرده ام.شغل فروش نیازمند هوش هیجانی (EQ) بالایی است .مدرک تحصیلی بالا الزاما دال بر هوش هیجانی بالا نیست.

۸)اگر به دنبال استخـدام مدیر فروش متخصص پیشرفته هستید مجلات نشریات صنعت خود را فراموش نکنید.در مجلات تخصصی حوزه کار اگهی استخدامی چاپ بکنید .عموما مدیران فروش متخصصین فروش پیشرفته ی مجلات صنعت خود را مطالعه می کنند.

۹)چنانچه حقوق فوق العاده و جذابی نمی توانید پرداخت بکنید از نوشتن آن خودداری بکنید .به اعتقاد من فروشنده حقوق و ویژگی ها ی خود را تعیین می نماید .برای فروشنده ممکن است رقم چند ده میلیونی در ماه هم کم باشد برای شخص دیگری حقوق اداره کار نیز خیلی باشد!فقط زمانی حقوق را بنویسید که فکر می بکنید می توانید تعداد بسیاری را به واسطه آن به سمت جذب بکنید .

۱۰)اگر قوت فروش آسان می خواهید می توانید در متن اگهی قید بکنید به همراه راهنمای بازاریابی

جهت اطلاعیه استخـدام قوت فروش علاوه بر نشریات از فضای وب می توانید استفاده تاثیر گذار ی ببرید.

۱)در وب سایت های مختلف نیازمندی مثل وب سایت ایستگاه ،ایران تجارت …. آگهی استخـدام خود را درج بکنید . وبسایت های نیازمندی عموما جهت درج آگهی معمولی خدمات می دهند.

۲)در وب وب سایت شرکـت خود سری جهت استخدامی قرار دهید.اقطعا ل دارد فرد توان مندی از وب سایت شما بازدید نماید تمایل به استخـدام در شرکت شما را داشته باشد.

۳)در گروه های تخصصی پروگرام های ارتباطی مثل تلگرام ،لاین و … همین طور وبسایت های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک لینکداین … اگهی استخدامی خود را قرار دهید.

۴)در صورتی که بانک پست الکترونیکی افراد کارشناس حوزه کاری را در اختیار دارید ،ارسال پست الکترونیکی انبوه می تواند مثمر ثمر باشد.

۵)در وب سایت های تخصصی حوزه کاری خود می توانید اطلاعیه استخـدام قوت فروش کارشناس را قرار دهید.

ج )یاری گرفتن از دوست ها آشنایان:

به دوست ها و آشنایان همین طور همکاران خود بسپارید چنانچه فروشنده پیشرفته برای فروش بازاریابی مجموعه شما دیدند به شما معرفی کنند.هنوز در بسیاری از موارد تبلیغات دهان به دهان بهتر از تبلیغات انبوه عمل می نماید .بسیاری از فروشندگان متخصص به اطلاعیه های استخـدام کارشناس فروش توجه ی نمی کنند و یا اصلا آن ها را نمی بینند. برای چه که در حال حاضر مشغول به کار می باشند .در هر صنفی بعضی افراد توصیه کننده هستند .به عنوان مثال نگار یا مدیر نشریه تبلیغاتی صنعت به تعداد بسیاری از افراد آن صنعت دسترس و نگرانی ی و از ارتباطات وسیع ایی با فعالان آن صنف برخوردار است.به این افراد مراجعه بکنید و از آن ها بخواهید در صورت دیدن و یا شناختن فروشنده مناسب ، آن ها را به شما معرفی کنند.

د) فروشندگان رقبا:

یک فروشنده متخصص عموما جایی مشغول به کار است چرا که فردی که در فروش توان مند است ابتدا می بایست بتواند توان مندی های را بفروشد.فروشندگان رقبا را به سه قسمت می توان تقسیم کرد :۱)فروشندگانی که قبلا با رقبای ما کار می کرده اند و الان جدا شده اند.۲)فروشندگانی که در حال حاضر دارند با رقبا کار می کنند ولی ناراضی هستند و می خواهند جدا شوند. ۳)فروشندگانی که با رقبا کار می کنند و راضی هم هستند .

شما می توانید جهت هر سه دسته پروگرام بریزید.فروشندگان با مشتریان در رابطه هستند ،زمانی که یک فروشنده از کمپانی ی جدا می شود اولین شخصی که متوجه می شود مشتریان او هستند .به سراغ مشتریان فعال مشتریان بالقوه و افراد پیشنهاد کننده (افرادی که به دلیل موقعیتی که در آن قرار گرفته اند به فروشندگان صنعت شما در رابطه هستند ) رفته و از آن ها بپرسید آیا فروشندگانی از رقبای شما را می شناسند که در حال حاضر با آن ها کار نمی کنند و یا خیر.همچنین می توانید از مشتریان خود بپرسید که فروشنده قوی در بین کارمندان رقبای شما می شناسند و یا خیر.در صورتی که جواب آن ها مثبت هست می توانید از مشتریان بخواهید از طرف شما برای اسخدام کارشناس فروش به طور غیر مستقیم با آن فروشنده مذاکره کنند که درصورتی که تمایل دارد آن کمپانی را ترک نماید شما می توانید جهت استخـدام با آن ها مذاکره بکنید .

ه) فروشندگان غیر مرتبط

بسیاری از مدیران به دلایل مختلف از ملاقات فروشندگانی که می خواهند محصولی به آن ها بفروشند طفره می روند.من پیشنهاد می کنم هر فروشنده ای را حداقل برای بار ملاقات کنند.چرا که نمی دانند چه فردی را می بینند و این می تواند باب آشنایی با آن ها را برای شان باز نماید .فروشندگانی که می خواهند با شما ملاقات کنند را ببینید ،و اگر فروشنده ای به سراغ شما آمد توانمند بود به او پیشنهاد استخـدام در مجموعه را بدهید!!!

و)تهیه فروشنده:

بسیاری از افراد توان مندی فروش را دارند ولی تا به حال این قابلیت را در کشف نکرده به آن توجه نکرده اند.یکی از کمپانی هایی که به آن مشاوره بازاریابی می دهم فروشنده توانمندی دارد که قبلا حساب دار آن شرکـت بوده است یا در شرکـت دیگر یکی از متخصصین فروش موفق آن قبلا در همان مجموعه منشی بوده است.در شرکـت خود ببینید چه افرادی می توانید آموزش فروش و بازاریابی داده و وارد شغل فروش بکنید . برخی وقتها اوقات مورد های بهتر ی می توانید پیدا بکنید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چگونه تکنولوژی در دوره رکود به کمک بازار املاک ایران آمد

چگونه تکنولوژی در دوره رکود به کمک بازار املاک ایران آمد همان‌طور که بار‌ها در …