خانه / مقالات / تصورات اشتباه درباره موتور های جستجو و موارد مربوط به سئو سایت

تصورات اشتباه درباره موتور های جستجو و موارد مربوط به سئو سایت

طی‌ چند سال قدیم ، تعدادی تصورات غلط در مورد چگونگی عملکرد موتور جستجو روی کار آماده است. برای سئو کاران مبتدی ، در تمهیداتی که در پیش می‌ گیرند، اثر می‌ گذارد. در این پارت ، حقیقت پشت این صحنه را برای شما شفاف سازی می‌ کنیم.


مقالات سئو

پکیج های سئو,بسته های سئو,سئو,بهینه سازی سایت,مقالات سئو,مقالات جدید سئو

عرضه سایت خود به موتور های جستجو

در زمان قدیمی‌ سئو ، اواخر دهه ۹۰ موتور های جستجو ، فرم هایی را برای عرضه سایت و ثبت وب سایت در موتور های خود داشتند ، که حاوی بخش مهمی‌ از سئو میشد. وب مستر ها و مالکین وب سایت ها ، می‌ توانستند صفحات خود را با اطلاعات کلمات کلیدی ، در موتور های جستجو ثبت کنند. کمی‌ بعد از ثبت ، روبات موتور جستجو ، این سایت ها را کرال کرده ، و آنها در منابع شاخص گذاری خود حاوی می‌ کرد، به همین سادگی‌ سئو انجام می‌ شد.

متاسفانه ، این فرایند آن چنان تمام گیر نشد، اکثرا ثبت ها ، اسپم بودند، و کار موتور های جستجو کم کم تنها منتهی‌ به موتور هایی بر پایه کرالینگ می‌ شد. از سال ۲۰۰۱دیگر نه فقط ثبت سایت لازم نیست ، بلکه کاملین بلا مصرف شده است. تمام موتور های جستجو به صآسان اعلام کردند که به ندرت از ثبت آدرس برای امتیاز دهی جستجو ها بهره می‌ گیرند و اینکه بهترین روش برای کسب اهمیت بهتر، به دست آوردن لینک از سایت های دیگر است. این روش به راحتی‌ محتوای سایت شما را در اختیار موتور های جستجو قرار می‌ دهد.

هنوز نیز می‌ توان صفحاتی را پیدا کرد که از روش ثبت نامی‌ عمل می‌ کنند ، اما این صفحات باقی‌ مانده مدت ها پیش است، و در روش های سئو مدرن امری کاملا بی‌ خاصیت محسوب می‌ شود. اگر کوچکترین جریان هایی‌ را در مورد اینکه ثبت سایت در سئو کردن وب سایت شما تاثیردارد ، و آن را قطعا انجام دهید ، از این امر خود داری بکنید . حتی اگر موتور های جستجو از سرویس ثبت برای کرال کردن سایت شما مصرف کنند، هرگز لینک های کافی‌ برای اینکه حاوی شاخص گذاری های این موتور ها جهت کار ی رقابتی در ورودی های جستجو شوید، نخواهید یافت.

متا تگ ها

در دوره ای ، شبیه ثبت سایت در موتور های جستجو، متا تگ ها بخش مهمی‌ از فرایند سئو بودند. کلمات کلیدی که مایل بودید سایت شما برای آنها رده بندی شود را در وب سایت خود حاوی می‌ کردید، و زمانی‌ که فردی آن کلمات را در سرچ باکس وارد می‌ کرد، سایت شما نیز به عنوان صفحات اولی‌ نمایش داده می‌ شد. این روش به صورت در میزان مرگ اسپم شد، و سرانجام به عنوان یکی‌ از عوامل با ارزش کم شدن دهنده رنکینگ از تمام موتور های جستجو بر گرفته شد.

اما تگ های دیگر همچون تگ های عنوان ، تگ های توصیفی متا بخش مهمی‌ از فرایند سئو به شمار می‌ روند. به علاوه اینکه تاگ های روبات متا ، وسائل مهمی‌ برای کنترل دسترسی‌ اسپایدر ها هستند . به هر حال سئو تنها در مورد متا تگ ها نیست، حداقل از این پس اینطور نیست.

تراکم و فشردگی کلمات کلیدی

آیا تا کنون سایتی را دیده اید که اسپمی به نظر برسد ؟ ممکن است چیزی شبیه مثال زیر:

فروشگاه ماشین ارزان ایران ، بهترین فروشگاه ماشین های ارزان برای رفع نیاز های ماشین ی شما است ، با این فروشگاه ارزان ماشین ایران هرچه زود تر ارتباط بگیرید.

جای تعجب نیست، یکی‌ از باور های غلط از سئو – که تعداد خاصی‌ از کلمات کلیدی و تقسیم آن بر دفعات تکرار در یک صفحه ، باعث اصلاح وضعیت سئو می‌ شود – حول این ماجراست ، که موتور های آن را برای محاسبات رده بندی و رابطه در نظر می‌ گیریند.

علیرغم آنکه خلاف این جریان ثابت شده ، این باور همچنان ادامه دارد. بسیار ‌ از وسائل های سئو هنوز ، بر این باور که تراکم و فشردگی کلمات کلیدی در متریک ها ارزش دارند ، کار می‌ کنند. اما این طور نیست. از این باور دوری بکنید و به درستی‌ از کلمات کلیدی مطابق با کاربرد وب سایت تان مصرف بکنید ، ارزش ۱۰مثال کلمات کلیدی بی‌ رابطه با مطالب شما ، کمتر از کسب یک لینک سر فصلی مناسب از منبعی‌ که شما را اسپم نمی‌ پندارد است.

جستجو های پولی به تقویت نتایج بنیادی کمک می‌ نماید

هم اکنون زمان مواجه شدن با رایج ترین شایعه ایست که در مورد سئو باب شده است ، صرف هزینه در تبلیغات موتور جستجو ، باعث اصلاح بنیادی رنکینگ سئو شما می‌ شود .

در تمام تجاربی که ما تا کنون کسب کرده ایم و یا شنیده ایم ، این موضوع هرگز ثابت نشده و حتی راهی‌ ممکن و منطقی‌ برای اثبات تاثیرش بر نتایج بنیادی جستجو بین نشده است ، گوگل، یاهو ، و بینگ ، تمام دیوار های اثر گذار ی را برای پیشگیری از ظهور چنین مسائل ی پدید آورده ا‌ند. منحصرا در گوگل، تبلیغات کنندگانی که ده ها میلیون دلار در ماه صرف تبلیغات می‌ کنند اشاره کردند که نمی‌ توانند نظر ورودی های جستجو و حتی تیم های اسپم را جلب کنند. پس تا زمانی‌ که این موانع وجود دارد و موتور های جستجو این مورد را از نیز جدا می‌ کنند ، معتگذشته که ، این مساله فقط شایعه ای بیش باقی‌ نخواهد ماند. با این حال ، دید ه ایم که با صرف هزینه برای لغات کلیدی که در حال حاضر به خاطر شان رنک شده اید، می‌ تواند باعث اصلاح رنکینگ شما از طریق کلیک شود ، که این مساله نیز به طور کلی‌ نادرست است.

اسپم موتور های جستجو

مدامی که جستجو وجود دارد ، اسپم نیز وجود خواهد داشت. فرایند اسپم کردن موتور های جستجو – ایجاد صفحاتی که فقط به علت کسب رنکینگ و سواستفاد، از الگریتم های به کار رفته در محتوا – از اواسط دهه ۹۰رو به افزایش بوده است .

با این نتیجه بسیار عالی‌ ( در یک دره ای ، یکی‌ از همکاران سئو ما ، گفت ، که فقط در یک روز با مصرف از اسپم کردن موتور جستجو با جمله قرص های افزایش ق د ر ت ج ن* س *ی‌ تا ۲۰۰۰۰دلار افزایش سود کسب کرد ) با این اوصاف ، تعجبی ندارد که چرا دست کاری کردن موتور های جستجو امری محبوب در وب است. به هر حال از نظر ما به دو دلیل این فرایند بسیار بسیار مساله و کم ارزش است :

۱ . به تلاش آن نمی‌ ارزد

کاربر ها از اسپم جدیدفر هستند ، و موتور های جستجو هر گونه هزینه ای را برای مبارزه با آن می‌ کنند، بسیار ‌ ها بر این باورند که بزرگترین موفقیت گوگل نسبت به رقیبانش ، کنترل بسیار خیلی این شرکت در کار های اسپم ها ، بوده است. این مساله ایست که بدون شک تمام موتور های جستجو زمان ، منابع و هزینه بسیاری را صرف می‌ کنند. در حالی‌ که اسپم ها ، در برخی ‌ شرایط بسیار ‌ بهتر عمل می‌ کنند ، اما به تلاش بسیاری برای بازدهی نیاز دارند ، به بیان دیگر ، نتیجه بلند مدت عملی‌ نخواهد بود.

به جای صرف این تمام زمان و هزینه بر چنین مساله ای که نهایتان موتور های جستجو بعد از کشف آن ، کاملا کنارش می‌ گذارند ، چرا بر روی یک استراتژی بلند مدت و ارزشمند زمان نگذاریم ؟

۲. موتور های هوشمند تر

موتور های جستجو ، کار فوق‌العاده ای را در شناسایی مقیاس ، و روش شناسی‌ های هوشمند جهت مبارزه با دست کاری اسپم ها انجام داده ا‌ند. که به شدت فرایند سوستفاده از الگوریتم های موتور های جستجو را مساله کرده ا‌ند. مفاهیم پیچیده ای همچون “trustrank” ، و HITS ,تحلیل های آماری ، داده های تاریخی‌ ، و بسیار ‌ از مسائل دیگر ، ارزش جستجوی اسپم ها را کاسته و به اصطلاح برخی ‌ تکتیک های کلاه سفید پیاده کردند.

اخیرا ، آپدیت گوگل پاندا ، الگوریتم های پیچیده ماشین ی را معرفی‌ کرده است که با اسپم ها مبارزه کرده و ارزش این صفحات را در مقیاسی که تا کنون مشاهده نشده ، کم شدن می‌ دهند. اگر وظیفه موتور جستجو ، فراهم کردن نتایج با کفیت است ، این موتور ها هر سال یک وهله پیشرفت کرده ا‌ند. این راهنمایی برای رو نمایی تکتیک های مقابل با اسپم نیست ، اما به خاطر سایت های بسیاری که به این امر جریمه و بسته می‌ شوند ، و به دنبال کمک می‌ گردند، در این بخش فاکتور هایی‌ را که موتور های جستجو برای شناسایی اسپم به کار می‌ بارند را برسی می‌ کنیم ، برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی برخورد موتور های جستجو با اسپم ها به وب سایت این وب مستر ها مراجعه بکنید .

نکته مهمی‌ که باید آن را به خاطر بسپارید این است :

مصرف از تکنیک های اسپم نه فقط در اکثر مورد خاصیت ای ندارد ، بلکه بیشتر باعث می‌ شوند که موتور های جستجو با شناسایی آن وب سایت شما را جریمه یا ببندند.

تحلیل میزان اسپم صفحه

موترو های جستجو از صفحات و تمام وب سایت تحلیل اسپم انجام می‌ دهند ، ابتدا به برسی‌ روش هایی‌ که می‌ تونند بررسی را دست کاری کنند می‌ پردازیم :

فشردگی لغات کلیدی

یکی‌ از واضح ترین و تاسف بار ترین تکنیک های که برای اسپم کردن به کار میرود، انباشتن کلمات کلیدی است که حاوی تکرار کلمات کلیدی و عبارات در یک صفحه می‌ شود که با این کار موتور جستجو این صفحات را به عنوان محتوای مرتبط شناسایی می‌ نماید ، با این حساب ، به علت تکرار کلمات کلیدی و دفعات اشاره به آنها ، باعث اصلاح رنکینگ صفحه می‌ شود، این امر عموما غلط است. مطالعات بسیاری در مورد اثر تکرار کلمات کلیدی بر اصلاح رنکینگ نشان داده است که این تکرار نقش به شدت محدودی را در اصلاح رنکینگ داشته و رابطه بسیار کمی‌ با جای گیری وب سایت در رده های نخست فهرست دارد.

موتور های جستجو ، راه های واضح و اثر گذار ی برای مبارز با این موضوع دارند. جستجو صفحه برای فشردگی کلمات کلیدی کاری چالش برانگیز نیست. و الگوریتم های موتور های جستجو ، آماده این کارند.

لینک سازی های دستکاری شده

یکی‌ از مشهور ترین راه های اسپم کردن وب ، کسب لینک های دستکاری شده است که وابسته به شهرت کاربرد شهرت لینک موتور های جستجو در الگوریتم های رنکینگ شان برای افزایش متریک و اصلاح شهود است. این روش یکی‌ از مساله ترین راه هایی‌ است که موتور های جستجو باید با آنها مقابل کنند ، زیرا اسپم می‌ تواند در شکل های گوناگونی ظاهر شود، تعدادی از روش هایی‌ که لینک های دستکاری شده می‌ توانند ظاهر شوند حاوی لیست زیر می‌ شود:

۱ .برنامه های تبادل لینک مواجهه ای ، که در آنها این برنامه ها شروع به سخت لینک هایی‌ کرده که به یکدیگر مسیر دهی‌ می‌ شوند ، با این کار شهرت لینک بالا می‌ رود. موتور های جستجو امروز با مصرف از الگوه های ویِژه به بهتر ی‌ این گونه اسپم ها را شناسایی می‌ کنند.

۲ .لینک های سازمانی ، حاوی لینک فارم و شبکه لینک می‌ شوند که وب سایت های جعلی و کم ارزش ایجاد شده ، و با انبوه شدن ، شروع به کسب شهرت می‌ کنند. موتور های جستجو با کشف روابط بین ثبت این سایت ها و همپوشی لینک ها و عوامل رایج دیگر آنها را شناسایی می‌ کنند.

۳ .خرید لینک ، برخی ‌ ها برای کسب رنکینگ بهتر از سایت هایی‌ که برای تبادل لینک ، آن را به فروش می‌ گذارند ، این فرایند برخی وقتها به فروش های عظیم لینک منجر می‌ شود ، اگر چه موتور های جستجو سخت تلاش می‌ کنند تا این مسائل را بر طرف کنند، این افراد به این روند ادامه خواهند داد.

۴ .لینک های دایرکتری کم کیفیت ، اکثرا منبع دستکاری بسیار ‌ ها در زمینه سئو محسوب می‌ شوند ، تعداد بسیاری از دایرکتری هایی‌ وجود دارند که با دریاف پول اهمیت می‌ دهند ، این سایت ها رتبه خود را به شما متقل می‌ کنند ، گوگل اکثرا ن با حذف کامل آنها از ردبندی و کم شدن امتیاز شان طوری که راه باز گشتی وجود نداشته باشد ، جبران می‌ نماید .

تکتیک های دستکاری لینک سازی بسیاری وجود دارد ، که موتور های جستجو آنها را شناسایی کرده ا‌ند ، در اکثر مسائل ، روش های الگریتمی را کشف کرده ا‌ند که تاثیرات شان را کم شدن می‌ دهد ، با ظهور سیستم های اسپمی جدید ، موتور های جستجو به مبارزه علیه آنها با الگوریتم های هدف ماند ادامه می‌ دهند ، این امر با همکاری تلاش نیرو های آدم ی‌ و گزارش اسپم از طرف وب مستر ها محقق می‌ شود.

پنهان سازی

یکی‌ از اصول بنیادین تمام موتور های جستجو نمایش مشابه اطلاعاتی‌ است که کرالر ها دریافت می‌ کنند و به بازدید کنندگان ابلاغ می‌ کنند. این به این معنی‌ است که ، در بین چیز های دیگر ، از کد های موجود در صفحه نیز جلو گیری نشود.

وقتی که این مسیر دهی‌ و راهنمایی از بین برود ، موتور های جستجو آن را پنهان سازی می‌ نماند ، و از ردبندی این صفحات در فهرست شان جلو گیری می‌ کنند. پنهان سازی در روش های مختلف با مقصد خیر و شر به کار گرفته می‌ شود. در برخی ‌ مسائل ، موتور های جستجو به کار های پنهان سازی اعمال شده توسط کاربران چراغ سبز نشان می‌ دهند زیرا ممکن است دلایلی دال بر درست بودن کارشان داشته باشند

صفحات کم ارزش

اگر چه ممکن است از لحاظ فنی آنها را اسپم ننامند ، اما موتور های جستجو صفحات را ارزش گذاری می‌ کنند تا برای جستجو کننده ها نیز بهتر باشد ، بعد از دریافت صلاحیت وارد وهله شاخص گذاری می‌ شوند ، رایج ترین صفحاتی که فیلتر می‌ شوند ، محتویات ضعیف ، آسان ، تکراری و محتوای صفحاتی که به صورت دینامیکی تولید میشوند و مطالب ویِژه کمی‌ تولید میکنند. موتور های جستجو مخالف این صفحات هستند و از الگوریتم های تحلیلی لینک های گوناگونی برای فیلتر کردنشان به عنوان صفحات کم ارزش و جلو گیری از نمایش در فهرست نتایج مصرف می‌ کنند.

آپدیت ۲۰۱۲ پاندا گوگل سر سخت ترین قدم را در جهت کم شدن صفحات با محتوای کم کیفیت در وب بر داشت ، و این آپدیت نیز چنان ادامه دارد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چگونه تکنولوژی در دوره رکود به کمک بازار املاک ایران آمد

چگونه تکنولوژی در دوره رکود به کمک بازار املاک ایران آمد همان‌طور که بار‌ها در …